Jouw Reclame Hoofdkwartier
KLANT-OP-1-PROGRAMMA
KLANT-OP-1-PROGRAMMA

Hoe bind je klanten duurzaam aan jouw retailformule? Op basis van onze retailervaring ontwikkelde Li Moon Retail een trainingsprogramma dat retailers helpt om de klanttevredenheid te verbeteren, zo aan klantenbinding te werken en dus een positieve customer journey. Met een Klant-Op-1-Programma zijn de verkoopmedewerkers beter in staat om op klantbehoeften in te spelen.

Optimale customer journey: meer klant­tevredenheid en klanten­binding

Consumenten hebben volop keuze. Kopen ze een product niet in jouw winkel, dan bestellen ze het gewoon online of halen het verderop in de winkelstraat. Naast prijsniveau is een positieve winkelervaring doorslaggevend. Hoe train je winkelmedewerkers om consumenten een betere customer journey te bieden?

Een tevreden klant komt terug

Als retailreclamebureau weten wij hoe belangrijk klanttevredenheid is voor onze klanten. Vandaar dat wij een aantal jaren geleden zijn begonnen met het opzetten van Klant-Op-1-Programma’s voor grote retailers als Detailresult (Dirk van den Broek en DekaMarkt), BP Nederland, KwikFit en Action. Onze Klant-Op-1-Programma’s zijn daarnaast ook zeer geschikt voor financiële dienstverleners, zorgverleners en andere bedrijven en instellingen die consumenten een betere customer journey willen bieden.

BP Johny kalender

BP ‘Johny’ kalender

Optimaliseren customer journey vergt tijd

Het op peil brengen en houden van de klanttevredenheid vergt inzet, energie en onderhoud.
Werken aan klanttevredenheid is geen project van een paar weken, maar een continu proces.
Vaak gaat het in dergelijke trajecten om gedragsveranderingen binnen organisaties. Waar er jarenlang nooit oog was voor de klant omdat de schappen gevuld moesten worden, willen we dat nu juist wel. Een dergelijke omslag vergt tijd, net als het duurzaam borgen van het beoogde gedrag in de organisatie.

Interne focus op klantvriendelijkheid

De interne focus binnen de retailorganisatie is essentieel. Het personeel moet ervan overtuigd zijn dat klantvriendelijkheid een belangrijk thema is. Wij zetten de interne focus op scherp door met mystery shoppers nul-metingen te verrichten om zo de uitgangspositie in kaart te brengen. De data vormen een rijke bron aan informatie voor het management. Samen met het management bepalen we de doelstelling op basis waarvan we een interne campagne ontwikkelen die de doelstellingen aan alle medewerkers uitlegt.

Klanttevredenheid: meten is weten

Alleen een interne campagne zal de klanttevredenheid niet verbeteren. Vandaar dat we zowel management als medewerkers ondersteunen met een trainingsprogramma op maat om de doelstellingen te realiseren. Ondertussen meten we met mystery shoppers periodiek de voortgang van het project. Het management ontvangt hierbij rapportage op filiaalniveau, zodat per filiaal kan worden bekeken of er progressie wordt geboekt.

Klantenbinding: borgen is belangrijk

Klantvriendelijkheid is een thema waarbij de medewerkers zich continu bewust moeten zijn van hun rol ten opzichte van de klant. Een bedrijf dat zich op dit punt wil onderscheiden zal continu aandacht aan de dienstverlening moeten schenken. Vandaar dat we in een Klant-Op-1-Programma ook aandacht besteden aan zaken als arbeidsmarktcommunicatie. Zo weten nieuwe medewerkers vanaf de start hoe belangrijk tevreden klanten voor de organisatie zijn.

Bij Li Moon Retail ontwikkelen we je Klant-Op-1-Programma altijd met hoofd en hart. Een boodschap overbrengen is effectief als dat verhaal mensen raakt. Recht in het hart. Een boodschap die het hart bereikt, nestelt zich in het hoofd. Zo helpen we bedrijven en ondernemingen groeien. Ook je omzet laten groeien? Vertel ons vrijblijvend jouw verhaal dan vertellen wij hoe wij je daarbij helpen.

Meer informatie? Mail Alexander!
Op zoek naar een maatwerkoplossing voor jouw communicatievraagstuk? Maak een afspraak met Alexander voor een vrijblijvend voorstel. Vul je het antwoordformulier in dan nemen we binnen een werkdag contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!