Jouw Reclame Hoofdkwartier
BRAND IDENTITY
BRAND IDENTITY

Hoe zorg je ervoor dat consumenten jouw retailformule ook echt beleven. De brand identity speelt daarin een cruciale rol. Li Moon Retail ontwikkelt sinds 2003 strategieën en brand identities voor retailformules. Alleen een haarscherpe brand identity kan van een winkel ‘mijn’ winkel maken.

Nieuwe merkidentiteit voor Op=Op Voordeelshop: discount en klant­vriendelijk­heid gaan prima samen

In het voorjaar van 2015 belde Op=Op Voordeelshop. Ze hadden daar in Groningen gehoord dat drogisterijketen Dirx aan Kruidvat/ Trekpleister was verkocht. Of we de voordeelwinkelketen met een fors assortiment drogisterij-artikelen ‘smoel’ wilden geven.

Op=Op Voordeelshop was ontstaan uit de partijenhandel van een marktkoopman die door het succes van zijn marktkraam een winkel opende. Sindsdien groeide het aantal winkels. Eerst nog gestaag, maar na een overname verschenen de winkels in een duizelingwekkende vaart overal in het land.

OP=OP

Ode aan de markt­koopman

Als Op=Op Voordeelshop zich bij Li Moon meldt, telt Nederland 80 winkels. Een uitgewerkte winkelformule en krachtige marketingstrategie ontbreekt echter nog. We pakken de handschoen op en ontwerpen de nieuwe winkeluitstraling als ode aan de marktkoopman die op markten zijn handelswaar aan de man brengt, onder het mom: “Op = Op!”. Wie goed kijkt, ziet in het logo een tekstballon met de woorden Op=Op. Zo verbeelden wij de oorsprong van het bedrijf.

Klant­vriende­lijke discounter

Ook krijgen de winkels een fris, eigentijds gezicht en ontwerpen we de look & feel van de nieuwe e-commerce-website. En we voorzien actiematerialen en weekfolders van een nieuwe strategie. ‘De laagste prijs’ is een belangrijke aankoopimpuls, maar prijs kan nooit de enige propositie van een winkelformule zijn, zo weten we bij Li Moon. Ook discounters voelen vroeg of laat voelen de hete adem van de concurrentie. Zet je alleen in op prijs, dan verlies je uiteindelijk de strijd een keer. Klanten komen naar de winkel vanwege het voordeel, maar ook voor de winkelervaring. Met die wetenschap hebben we de formule van Op=Op Voordeelshop mede vorm gegeven.

OP=OP

Meer informatie? Mail Alexander!
Op zoek naar een maatwerkoplossing voor jouw communicatievraagstuk? Maak een afspraak met Alexander voor een vrijblijvend voorstel. Vul je het antwoordformulier in dan nemen we binnen een werkdag contact met je op. Liever bellen? 023-5343430. Tot snel!